Thursday, October 28, 2010

You Were Warned ...

This is soooooo definitely sign number 2 ( When the time comes I may even bump it up to being the main sign that was the cause of the apocalypse).

Tuesday, October 26, 2010


Last Friday my computer decided to crap itself into oblivion (I'm listing toward the hyperbole this mornin').  It got the shakes and googly eyes and then just shut down with a "Please insert the Windows CD to restore everything" kinda 'meany' screen. 
I then got the sweats ...
You know, being 43 yr. old crusty guy, I like to tell myself that I'm more in touch with the old ways, the ways that like to build stuff out of wood and duct tape.  The ways that drive extra Kilometers out of the way to save a penny-a-liter on gas.  
I've even started to integrate a whole lot of "Those damn kids" and " Hey you, get off my lawn" into my daily life.  I honestly never really saw myself as someone who was greatly dependent on "The Technology"... (computer, Blackberry and iPod Touch notwithstanding)  I was livin' it old school in suburbia.
Then one of the babies died ...
Holy crap, what a downer, I wasn't so much just dipping my toes into the lake, as much as kinda treading water. Hello, my name is Edfoot, and we have a problem ...
Jumpin' Jesus on a pogo stick ... The next few days were spent with loading and reloading, some crying, some cursing and some necessary hugging.  We were checking on pictures, songs, bookmarks, recipes and documents, and to varying degrees some were lost for good.  It's really a swift kick in the johnson all wrapped up with a wake up call when something like this happens.  And at the end of the day, in retrospect, it was a relatively minor occurrence.  The computer is back up and running and except for a few items here and there, most of the important stuff was recovered but man what could have been ... It really makes you see how much of our lives we plunk on to this 'machine' and how we gotta be a little bit more diligent in protecting the important stuff.
Or maybe we should just print the photos, write out the recipes, print out the documents, and realize that, in this instance, being backed up is a wonderful thing.

P.S.  I was trying out this new picture for the Blog Title and deciding whether I really liked it or not buuutttt since I've lost the old ones, we're kinda stuck with it for now.

Wednesday, October 20, 2010

It's I'm Feeling Weird Day

Now that you've seen it, I'm guessing you're thinking "What's wrong with him?!?"
My only answer is that I saw this a while back and had it kicking around in my bookmarks waiting to think of something I could say about it.  What the hell can you say about it ...
It's from a movie "Female Ninja Magic Chronicles 3" and here's a review I found on IMDb:

Many films fail as a whole yet must be seen for a few creative elements. This is truer for the horror and exploitation genres where a cool death scene or a nasty rape scene can make an otherwise bland flick. Female Ninja Magic Chronicles 3 (supposedly the best of the series, but I'll never know because I won't bother trying to track down the rest) has a really cool gimmick, but even though the rest of the film is filled with softcore sex, a wacky plot, and gay jokes, the magic tricks are all you'll remember.

An aging ruler with no male heir can't get an erection anymore. To combat this, a group of female ninjas are tasked with getting this sacred text of sexual positions from a guy who doesn't want to give it up, thinking it will help Ol' Limpy. Woo hoo, that's pretty wacky in and of itself, but WAIT! THERE'S MORE! The female ninjas each used different magic tricks. One could make her hair grow and strangle people plus she shot silk webbing out of her love canal. One had acid breast milk that melted a guy. One had poison soap bubbles, aka "Vagina Bubbles From Hell." Plus the female ninjas can talk to each other over distances using ECHO. Wow! Ya don't say...

Anyway, aside from the magic tricks the sex scenes are dull, the storyline is nonsensical and meandering, and all in all it's a just plain stupid movie. Of course, it still gets my recommendation.

Yes , you heard/read/saw it right ... Poison Vagina Bubbles...How do you top that for weirdness? ...

Sunday, October 17, 2010

Ya, Ya, Ya, Sure ... Crazy Talk ... That's it ...

I'm telling ya ... the signs are doing nothing but screaming out ... Whenever I get finished with writing this blog, there's gonna be a crapload of evidence (Ok, less evidency type stuff and more ranty, opinionated stuff) left that is gonna be a glaring slap in the face ... As I've said before ...(Dum Dum Dum and dramatic pause)

The animals have it in for us or The animals are plotting our downfall.

Seriously ... read these latest 2 headlines and stories:
Mountain Goat Suspected In Death Of US Hiker
Car-Eating Rabbits Invade Denver Airport
Call me crazy will ya ... HA ... HA
We'll all rue the day I say ... rue it ... (cue the crazy cackling old guy laughter)

Thursday, October 14, 2010

"Cops" International

This is another Wow video for an advance Lazy Friday.

I wish that I understood what the commentators were saying.  They sounded a little like auctioneers on drugs...

Tuesday, October 12, 2010

Here's Number 3

It's absolutely amazing what the human being will dream up to: beat boredom, push the limits or fuck with the system. Now they're messing with chocolate...
Sniffing Cocoa At The International Chefs Congress In NYC
It's a long and windy story but the ending bits of it talk about how these guys came up with a little device that that flicks powdered chocolate and other flavours up your nose to "enhance the chocolate experience".  For the most part, I'm on board with those who want to reinvent the wheel, but in this instance, just fucking each the shit ... it's chocolate, it's not brussel sprouts!  I'm fairly certain that chocolate will still get eaten with enough gusto that an enhancement won't ever really be necessary. What's friggin' next: Enhance your Calamari experience ... snort some squid!

Hey Art, Getta Load Of This

Here's me trying to stay on the cutting edge of what's new and fresh in the music industry ...
Enjoy :

Now try and wipe that goofy WTF look off your face.

Thursday, October 7, 2010

Look What Just Wandered In

MMMMMmmmmm.  NumNums for everyone ....
Mechanically Separated Poultry

Uh oh, I seem on a food related streak ... I wonder what number 3 is gonna be?

Wednesday, October 6, 2010

A Picture Is Worth 1000 Dry Heaves

I first saw this story last week ( in two versions even...)
Man Finds Mouse Embedded In Loaf Of Bread and Oh Look: There's A Mouse In My Bread
I'll just leave you with the picture ... after that there'll probably be no real need to actually read the story.

Just makin' a Mousekasandwich ...

State Of The Union Thingy

Ok, so here we are, it's Wednesday October the 6, and I feeling the urge to recap or something:
In the minor department, last night I watched "Iron Man 2". I'm usually pretty good for keeping on top of all the latest movies (that I want to see) when they come out.  In this instance I'll blame either The Wife or the kids.  They obviously must have somehow kept me busy on the particular Friday night that my little gaggle of friends went out to see the movie.  Now that I've seen it, all I can say is "meh".  I'm guessing that for a comic book action movie, it would probably be a good idea to have a bunch of that stuff called 'ACTION'.  I'm just sayin'...

Today, the final chapter in the basement saga ended...the carpet got cleaned (yeah I know...anticlimactic). WooHoo 3 months later and I now have my basement back.  Once it got started, everything rolled along pretty quickly and efficiently and that was awesome.  But ... I gotta say one thing ... painters suck.  (I have no problem saying that 'cause I used to be one) First off, the job from beginning to end wasn't large nor difficult (I even considered doing it myself) it wasn't gonna take any of the pros a very long time.  All the other trade did pretty decent work ... then there's the painters.  I could easily tell that their work was of the 'lets do the absolute minimum we can get away with' kind.  Thanks assholes...  I gotta say that I'm really not interested in having the same painters come back to fix their crap so all I can do is tell the insurance company to not pay them and then redo the work myself.  The basement floods and no matter what, I end up repainting the friggin' thing.  It's amazing that people wonder why I'm such a crabby bastard.

I'm gonna have to start going Halloween costume shopping with the kids soon. That's basically comprised of them asking for something and me saying "No, they don't make kind of Halloween costume" about 47 times in a row until one of them caves and gets something that they don't really, really want to be...and then I gotta buy candy.

On the up side, I am looking forward to this weekends deep fry-o-licious event known as Thanksgiving (I'm Canadian for those of you playing the home version).  The kids have a 4-day weekend (Man, when I was a kid, we had to do Thanksgiving walking backwards uphill with a drunk family member ... 4 days ... pampered little ...)

Sunday, October 3, 2010

I Need Some More Talent

I just gotta say, if this German version of America's Got Talent was available in Canada, I'd be all over it like stupid on a frat boy.